FI multidomain
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Youtube
  • Yhteystiedot
  • Finnfoam-konserni
  • Vastuullisuus
  • FF-AKATEMIA
  • Ajankohtaista
  • Tuotteet
    • Lämmöneristeet
    • Finnfoam
      • Levyjen mitat ja tyypit
        • Suorareunainen
        • Puolipontattu
        • Täyspontattu
        • Höylätty ja uritettu
        • Kellarin seinä
        • Rossipohja
        • Seinä ja katto
        • Uralevy
        • Anturamuotit
        • Pilarimuotit
        • Putkikotelo
        • INFRA-levyt
        • Reunavahvistettu laatta
      • Koostumus ja rakenne
      • CE-merkki (DoP)
        • Arkisto
          • DoP - 2018
          • DoP - 2017
          • DoP - 2016
          • DoP - 2015
          • DoP - 2014
          • DoP - 2013
      • Ominaisuudet
        • Lujuus
          • Finnfoam XPS-levyjen lujuuden kehitys
        • Kosteustekninen toimivuus
        • Lämmöneristävyys
        • Muut ominaisuudet
      • Paloturvallisuustiedote
      • Varastointi
    • FF-PIR
      • FF-PIR, alumiinipintaiset
        • Sauna
        • ALK täyspontti
        • ALI suorareunainen
        • ALS saneerauslevy
        • K600 koolausväliin
        • K900 koolausväliin
      • FF-PIR, muovipintaiset
        • PLK täyspontti
        • PLI suorareunainen
      • FF-PIR, FR-palosuojapintaiset
        • FF-PIR, FR-palosuojapintaiset
      • FF-PIR, kipsipintaiset
        • GYL puolipontti
      • FF-PIR, bitumilaminaattipintaiset
        • FF-PIR BI, Bitumilaminaattipintainen
      • CE-merkki (DoP)
        • Arkisto
          • DoP - 2020
          • DoP - 2017
          • DoP - 2016
          • DoP - 2015
          • DoP - 2014
      • Ominaisuudet
      • Varastointi
    • FF-EPS
      • EPS-levyt
        • FF-EPS 100S
        • FF-EPS 60S
        • FF-EPS X 60S
        • FF-EPS ETICS
        • FF-EPS 60S SILENT
      • CE-merkki (DoP)
        • Arkisto
          • DoP - 2016
          • DoP - 2015
      • Tekniset tiedot
      • Varastointi
    • FF-XPS 200 LATTIA
      • CE-merkki (DoP)
    • Lattiajärjestelmä
    • FF-FLOOR
      • Passiivinen maalämpö täydentää
    • Märkätilatuotteet
    • Tulppa
      • CE-merkki (DoP)
        • Arkisto
          • DoP - 2016
          • DoP - 2015
          • DoP - 2014
          • DoP - 2013
      • Tekniset tiedot
      • Varastointi
    • Signaalivahvistin
    • FF-SIGNAL
      • Asentaminen
      • Asennusesimerkkejä
      • Rakennekuvat
      • Varastointi
    • Seinäjärjestelmä
    • FF-WALL
      • Pintamateriaalit
      • Asennusohjeet
      • Varastointi
    • Valaisimet
    • Easy LED
    • Toimitusehdot ja varastointi
    • Hankinta- ja Toimitusehdot
    • Varastointi
    • Kierrätys
    • FF-Kierrätyssäkki
  • Käyttökohteet
    • Routaeristys
      • Antura- ja Pilarimuotit
      • Reunavahvistettu laatta
      • Routaeristeen mitoitus
      • Routasuojausopas
      • Terassin ja pihakiveyksen routasuojausohje
    • Kellarin seinä
    • Alapohja
      • Maanvarainen alapohja
      • Tuulettuva alapohja
    • Seinät
      • Ulkoseinien lämmöneristys FF-PIR-polyuretaanieristeillä
      • Ulkoseinien lämmöneristys FF-EPS:llä
      • Ulkoseinien lämmöneristys Finnfoamilla
      • Finnfoam- ja FF-PIR-eriste höyrynsulkuna
      • Valesokkelin korjaus
      • Finnfoam, FF-EPS ja FF-PIR - levysaumojen vaahdotusohje 2
    • Välipohja
    • Yläpohja
      • Käännetty katto
      • Finnfoam- ja FF-PIR-eriste höyrynsulkuna
      • Yläpohjan ja katon lämmöneristys FF-PIR-polyuretaanieristeillä
      • Yläpohjan ja katon lämmöneristys FF-EPS:llä
      • Finnfoam, FF-EPS ja FF-PIR - levysaumojen vaahdotusohje 2
    • Vanhan ullakon katon ja seinien eristys
    • Lisälämmöneristys
      • Lisälämmöneristys Finnfoam-eristeillä
      • Seinän lisälämmöneristys FF-PIR ALS -saneerauslevyllä
      • FF-PIR katon ja seinien korjausrakentamiseen ja lisälämmöneristykseen
    • Tiet ja pihat
      • Finnfoam INFRA-levy
      • Terassin ja pihakiveyksen routasuojausohje
    • Urheilupaikat
    • Putkikaivannot
    • Sauna
  • Suunnittelijoille
    • C-lukulaskuri
    • Laskentaohjelma
    • CE-merkki
    • Rakennekuvat
      • Rakennekuvat 2021
      • Rakennekuvat 2018
      • Rakennekuvat 2017
      • Rakennekuvat 2016
      • Rakennekuvat 2015
      • Rakennekuvat 2013
    • Palotekninen suunnittelu
  • Ohjeet & vinkit
    • Usein kysytyt kysymykset
      • Routaeristys ja perustukset
      • Sokkeli ja alapohjarakenteet
      • Seinärakenteet
      • Väli- ja yläpohjarakenteet
      • Työstäminen, saumaus ja liimaus
      • Asentaminen
      • Valmistus ja kierrätys
    • Asennusohjeet
      • Finnfoam, FF-EPS ja FF-PIR - levysaumojen vaahdotusohje 2
      • Vanhan ullakon katon ja seinien eristys Finnfoamilla
      • Seinän lisälämmöneristys
      • Sokkelin rappaus
    • Asennusanimaatiot
      • Animaatio putkikaivannosta
      • Animaatio anturamuotista
      • Animaatio kellarin seinän eristyksestä
      • Animaatio rossipohjaeristyksestä
      • Animaatio lisälämmöneristyksestä
    • Asennusvideot
  • Jälleenmyyjät
  • Yhteystiedot
    • Palautelomake
    • Ajo-ohje
    • Vierailijat / Visitors
  • Finnfoam-konserni
    • Visio, strategia ja arvot
    • Historia
    • TM Rakennusmaailman routatesti
    • Turvallisuustiedote
    • Avoimet työpaikat
  • Vastuullisuus
    • Ympäristö
      • Elinkaari
      • BREEAM
    • Turvallisuus
    • Laatu
    • Yhteistyö
      • Lumen varastointi (Snow Secure)
  • FF-AKATEMIA
    • Koulutusten ehdot
    • Tulevat koulutukset
    • Koulutusten sisällöt
      • Rakennusten routasuojaus
      • Märkätilapäivä
      • Rakenteellinen energiatehokkuus
  • Ajankohtaista
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Youtube
  1. Etusivu
  2. Tuotteet
  3. Skidtyre
  • Finnfoam
  • FF-PIR
  • FF-EPS
  • FF-XPS 200 LATTIA
  • FF-FLOOR
  • Tulppa
  • FF-SIGNAL
  • FF-WALL
  • Easy LED
  • Hankinta- ja Toimitusehdot
  • Varastointi
  • FF-Kierrätyssäkki

skidtyre_logo_rgb2.jpgMatalakitkainen liukkaankelin ajoharjoittelurengas

 

skidtyre_ylapalkki2.jpgYhteystiedot

SkidTyre Oy
Satamakatu 5
24100 SALO

Yhteydenotot:
Kari Soitamo
p. +358 2 777 3022
kari.soitamo@finnfoam.fi
 

 

Miten Suomessa nykyisin harjoitellaan liukkaalla ajamista

Nykyisin ajoharjoitteluradoilla luodaan "talvikeli" pinnoittamalla pellillä, epoksilla tai muovilla pieni osa rataa. Kitkan pienentämiseksi aluetta vielä kastellaan - paitsi vedellä, myös erilaisilla öljyillä. Liukkaasta alueesta tulee samalla ”yliliukas” ja muu osa radasta jää vain ”siirtymäkäyttöön”. Radat ovat kalliita rakentaa ja ylläpitää. Oppilas ei voi harjoitella/oppia korjaavia toimenpiteitä.

Miten voisi harjoitella tämän päivän teknologialla

skidtyre_1.jpgPatentin mukaisessa keksinnössä loppuun käytetty rengas pinnoitetaan erittäin sitkeällä ja liukkaalla materiaalilla, jolloin kitkakerroin kuivalla asfaltilla on 0,22. Tämä vastaa jääkelin ja talvikelin puoliväliä, joka mahdollistaa liukkaankelin ajoharjoittelun suorittamisen puhtaalla asfaltilla.

Koko rata on käytössä ja mahdollistaa monipuolisen efektiivisen harjoittelun - rengas on itsessään ”sopivan” liukas eikä siis vaadi mitään liukastusaineita. Oppilas voi harjoitella korjaavia ajoliikkeitä turvallisilla nopeuksilla, koska rengas ja auto vastaavat käskyihin.

 

skidtyre_2.jpgTällä hetkellä Skidtyre-renkaita käyttävät mm.:

  • Ajoneuvojen valmistajat, joiden tuotekehitysosastot hyödyntävät renkaitamme ajohallintajärjestelmien kehittämisessä (jarrut, ABS, ESC jne.)
  • Poliisien ajoharjoittelukeskukset
  • Hälytysajoneuvojen kuljettajat
  • Armeija
  • Yritykset, jotka tarjoavat liukkaalla ajamisen koulutusta henkilöille, jotka jo omistavat ajokortin

 

skidtyre_4.jpgTuotetiedot ja käyttöohjeet

  • SKIDTYRE TURVAOHJE
  • RADANSIJAINTI SÄÄDÖS
  • KULUTUSOHJE
  • ST TEST REPORT
  • TRAINING CIRCLE 40 M
  • TRAINING BRAKING AND EVASIVE MOVEMENT
  • TRAINING LEFT-RIGHT AND BRAKE 20+20

Lataa video ajoharjoittelusta...

 

Asiantuntijoiden kommentteja

Gotland Ring Ab

Skid Tyre luo parhaan mahdollisen liukkaan kelin simuloinnin. Kitkakerroin luo todenmukaisen liukkaan kelin tunteen, ja se soveltuu kaikentasoisille kuljettajille ja koulutusohjelmistoihin. Gotland Ring valitsi käyttöönsä Skid Tyre -ajon, sillä teknisesti varmempaa ja todenmukaisempaa liukkaan kelin simulointia ei voi luoda millään muulla vaihtoehtoisella tavalla.

Alec Arho Havrén
CEO/Founder
Gotland Ring - www.gotlandring.com


National Traffic Police of Finland, Finnish Police Driving Training Center

Skid Tyre -rengas on tervetullut uutuus ja vaihtoehto eritasoisissa autonkuljettajakoulutuksissa käytettäväksi. Skid Tyre -rengas on liukas muttei menetä luistaessakaan kokonaan pitävyyttään. Kuljettajalla on mahdollisuudet palauttaa ajoneuvo luistotilanteista hallintaansa toimiessaan oikein. Ohjauksen myöhästyminen ja muut virhetoiminnot kostautuvat. Skid Tyre -rengas mahdollistaa pitävyyden kautta hallittujen liike-energian ääriolosuhdeharjoitusten toteuttamisen maltillisilla ja turvallisilla nopeuksilla. Ajotuntuma on aito, ja ajoneuvossa mahdollisesti olevan ESC-järjestelmän toimivuus ja hyödyntäminen korostuvat.

Veli-Matti Reinilä
Poliisien ajokoulutuskeskus
Autokoulutuksen johtaja

FI multidomain

Finnfoam Oy
Satamakatu 5, 24100 Salo
Puh. 02 777 300, Fax 02 7773020
Tietosuojaseloste

ISO 9001 ja ISO 14001